Proiect Erasmus TALES (Teaching About Life and Emotional Skills)

Numele proiectului este un acronim pentru „Teaching About Life and Emotional Skills” și înseamnă: „Predarea despre viață și abilitățile emoționale”. Acesta este implementat ca parte a inițiativei Erasmus + și finanțat de Uniunea Europeană.

Există un total de 6 școli implicate: din Bulgaria, Grecia, România, Serbia și Turcia, în timp ce școala lituaniană este coordonatorul proiectului.

Echipa de implementare a proiectului, conform deciziei nr.58 din 17.12.2020: prof. Banciu Gheorghe-director, prof. Rodica Dragomir-director adjunct, prof. Luca Oana-coordonator. Membri: prof. Raicu Claudia Amalia, prof. Verdeș Mugur, prof. Rațiu Daniela, prof. Ivan Ramona, prof. Olteanu Cecilia, consilier școlar Barbu Ioana, contabil Leonte Livia.

Este adevărat că literatura pentru copii îi ajută pe copiii mici să înțeleagă ce înseamnă să fii om și îi ajută să înțeleagă lumea din jurul lor. În special basmele oferă modalități prin care copiii pot primi mesaje importante. Deși există unele teme în basme care sunt nerealiste, efectul general este pozitiv și oferă elemente fundamentale pentru dezvoltarea copiilor. Bazat pe interpretarea lui C. Jung, basmele tradiționale îi învață pe copii cum pot face față conflictelor umane de bază, dorințelor și relațiilor într-un mod sănătos. Dobândirea acestor abilități poate avea un impact în cele din urmă asupra sănătății copiilor, asupra calității vieții lor sau chiar influența valorilor și credințelor lor în viitor.

Un alt fapt bine stabilit este că sănătatea mintală și bunăstarea sunt probleme importante pentru toți educatorii, care adesea constau în prima linie de apărare pentru elevii lor. Există estimări că una din cinci persoane trăiește cu un fel de tulburare mentală sau boală, în timp ce depresia sau agresivitatea sunt o problemă în continuă creștere. S-a dovedit că dezvoltarea sănătoasă socială, emoțională și comportamentală a elevilor poate sparge barierele în calea învățării, astfel încât bunăstarea generală a elevilor, a familiilor și a personalului școlii poate fi îmbunătățită.

Pe baza acestor ipoteze, am decis să întreprindem acest proiect pentru a aborda astfel de probleme de sănătate mintală, folosind genul lingvistic al basmelor ca mijloc de a face acest lucru. În timpul programului de doi ani, studenții implementează șase subproiecte de 3 luni, care se ocupă de probleme de sănătate mintală. Rezultatele muncii lor vor fi prezentate în timpul călătoriilor în străinătate. Esența proiectului este, de asemenea, conținută în acronimul său, unde „TALES” (povești), se referă la copii în timp ce titlul complet „Predare despre abilități emoționale și de viață ”se referă la profesori.

Activitatea 1

Note și scopuri:

În această activitate a avut loc un concurs de pictură. Cele mai bune 3 desene ale fiecărei școli au fost încărcate în eTwinning, iar cel mai bun din fiecare țară a participat la concursul final pentru selectarea logo-ului proiectului. Câștigătoarea a fost Turcia. Toate rezultatele sunt prezentate în pagina noastră de vot , în timp ce aici puteți vedea procedurile în evoluție.

Elevii clasei a 3-a, prof. Raicu Claudia Amalia


Activitatea 2:

Titlu: Arta Teatrului de Umbre

Note și Scopuri:

„Teatrul de umbre” face parte din patrimoniul cultural turc și grec. Istoria și efectele sale asupra societății au fost prezentate de școala turcă și aceste recenzii și cercetări au fost împărtășite tuturor elevilor din toate școlile. Chestionarele speciale online și exercițiile au evaluat achiziția de cunoștințe. Proiectul a avut ca scop dezvoltarea conștiinței istoriei și societății. A dat posibilitatea de a recunoaște valorile culturale. De asemenea, a avut ca scop dezvoltarea abilităților cum ar fi cercetarea, abilitățile TIC, munca în echipă, prezentarea, exprimarea de sine, abilitățile în limbi străine, meserii, toleranță și armonie.

Clasa a 3-a, prof. Raicu Claudia Amalia


Activitatea 3:

Titlu: Moduri tradiționale de povestire în țara mea

Note și scopuri:

Fiecare țară și-a cercetat tehnicile tradiționale de povestire și a pregătit o prezentare cu exemplele lor. Aceste prezentări au fost împărtășite în mediul eTwinning și sunt prezentate și aici.

Clasa a 5-a, prof. Luca Oana

Clasa a 3-a, prof. Raicu Claudia Amalia



A fost creată o carte electronică colectivă care conține basmele colectate în timpul acțiunii anterioare. În acest fel, copiii și-au dezvoltat abilitățile de colaborare și scriere.

https://docs.google.com/document/d/1Ykv2wLWBuL513m5OJjLGnG5V1EKZK6sT/edit 

Activități suplimentare

În plus față de activitățile planificate, s-a considerat adecvat să se utilizeze diferitele ocazii aniversare pentru a spori implicarea copiilor. De asemenea, am organizat un concurs pentru cel mai bun slogan și cea mai bună pictură împotriva agresiunii. Copiii au discutat și expus lucrările lor atât pe internet, cât și în forma lor fizică, în școlile lor, în măsura în care circumstanțele au permis acest lucru. Acestea sunt câteva dintre lucrările elevilor coordonați de prof. Luca Oana și prof. Raicu Claudia Amalia:

Slogans against bullying

Felicitări digitale realizate de elevi, pentru elevii și profesorii din școlile partenere, cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Cl. a 4-a, prof. Raicu Claudia Amalia